tirsdag den 3. april 2012

Rørigt værre... eller klantigt Sickan...

Okej, så idag åkte vi ner till kommunen och fixade med nya pass till Jacob och Alexander och nya kørkort till mig och Jacob. Vi fick temporæra kørkort men inte våra gamla kørkort eller Jacobs pass med oss. Inga problem hær i DK då man anvænder sin patientbricka. Imorgon ska vi så åka in till ambassaden och jag ska byta ut mitt pass mot ett nytt med riktigt namn vilket betyder att de tar mitt pass. Inga problem før i DK anvænder vi ju som sagt patientbricka som legitimation.

MEN!

Vi har ju planerat en påsk i Sverige... Dær går det inte lika bra att vifta med en papperslapp dær det står midlertidligt kørekort och en patientbricka om polisen kør en kontroll någonstans på vægen... Så vad gør vi nu?! Jo men vi får væl hoppas att kommunen inte makulerat eller skickat ivæg mitt kørkort någonstans så att vi kan hæmta det igen imorgon... Annars får vi nog suga lite på den hær karamellen eftersom vi faktiskt inte får køra på temporært kørkort i Sverige. Men man kan ju också bara spela dum. Undra hur mycket det kostar i bøter?! Børjar tro att någon skickar vældigt tydliga tecken till oss om att vi inte ska till Sverige den hær påsken :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar